Bezpečnosť cestnej premávky- práva a povinnosti

Autor: Ing. Petra Valaskova | 26.7.2012 o 10:33 | (upravené 26.7.2012 o 13:39) Karma článku: 6,79 | Prečítané:  241x

Ráno sadám do auta a vyrážam na cesty. Je pravda, že nie som ideálna šoférka a jediné čo kontrolujem pred cestou je dostatok benzínu ale kto už má dnes čas zisťovať či stierače stierajú a svetlá svietia ? Lekárničku som menila nedávno, ale priznám sa neviem prečo a kedy to budem musieť urobiť znova. Postupne som sa naučila vymeniť si žiarovky vo vlastnej réžií, pretože kto má čas chodiť do servisu každý mesiac ? Ak ste si nevšimli dnes už žiarovky nevydržia dlhšie ako manikúra. Ale čo s tým ? Moja rada znie: choďte na manikúru až potom, ako si vymeníte žiarovku!

Každý máme svoje povinnosti ale tiež práva. Mojou povinnosťou je pripraviť auto a seba do stavu prevádzky. Všetci vieme, že to nie je najlacnejšia záležitosť ale kto už chodí pešo ? Keď mám všetko, čo potrebujem (poistka, nové pneumatiky, lekárnička, atď) môžem vyraziť, ale..... Ako hovorí zákon, vždy treba prispôsobiť jazdu stavu vozovky. Dnes sa už ale táto veta nevzťahuje iba na počasie.

Európska únia sa snaží znížiť úmrtnosť na cestách ale čo sa robí u nás ? Policajti sa schovávajú za stromami, aby nás mohli zastaviť a udeliť nám pokutu za rýchlu jazdu, za telefonovanie počas jazdy alebo za nesvietenie. Nehovorím, že je správne telefonovať počas jazdy ale nemali by sme sa skôr zamerať na druhú stranu bezpečnosti ?

Pri pohľade na naše cesty je mi do plaču ! Ako môžeme otvoriť dialnicu a nechať ju v prevádzke keď jednotlivé jazdné prúdy sú nie širšie ako šírka auta, odstavný prúd sa zmenil na odstavné ostrovčeky vzdialené od seba stovky metrov a čiary sú viditelné iba za ideálneho počasia. Je toto bezpečné ? Ako treba prispôsobiť jazdu stavu vozovky keď neviem kde sú hranice cesty ? Je normálne mať v prevádzke dialnicu, ktorá vyzerá ako práve v procese opravy, so zníženou rýchlosťou a keď prší nie je vidieť inak málo výrazné oranžové prúdy? Som to iba ja, alebo toto nie je dôraz na bezpečnosť ? To, že niekoľko ľudí bolo usmrtených len preto, že potrebovali na dialnici rýchlo zastaviť a nemali kde je v poriadku ? Je správne mať tri prúdy bez možnosti zastaviť kdekoľvek v prípade potreby ?

Okrem dialnice s parametrami úplne inej cesty, kde rýchlosť 110 km/h je ešte stále prirýchlo sú v tejto krajine aj iné nedostatky. Keď sa pozrieme na cesty v mestách i mimo miest, sú tieto bezpečné ? Myslím, že nie. Ako môžu byť keď na mnohých nie sú označené okraje cesty, dopravné značky sú veľakrát zarastené alebo schované za stromom, okolie ciest nie je upravené, kosí sa maximálne dvakrát do roka a to, že sa sneh odhŕňa až keď sa začne topiť nás už ani neprekvapuje!

Prečo my vlastníci áut musíme mať všetko v najlepšom poriadku a vyjsť na cestu iba s platnou poistkou, lekárničkou, reflexnou vestou atď. a štát nemá povinnosť zabezpečiť cesty tak, aby boli bezpečné ? Prečo akceptujeme cesty s dierami, bez označení a ostatných bezpečnostých prvkov keď od  nás sa vyžaduje všetko a v perfektom stave ? Je naozaj nemožné vyžadovať za svoje peniaze od tohto štátu to na čo máme právo ?

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Zakladateľ siete pre deti milionárov: Neukazujú len svoje bohatstvo, ale to, ako žijú

Používať ju môže iba ten, čo má na tisíceurové mesačné členské, pozerať sa ale môže každý, hovorí JURAJ IVAN.

PLUS

Architekt: Niektoré sedačky sú zámerne nepohodlné

Aké zásadné chyby robíme pri zariaďovaní obývačky?

SVET

Zomrel český hudobník Radim Hladík, založil skupinu Blue Effect

Postupne sa prepracoval k vlastnej tvorbe.


Už ste čítali?